Returnering & Fortrydelse

Fortrudt? Ikke noget problem. Bare log ind på din konto eller klik, så bliver du guidet igennem processen:

 

Jeg har fortrudt mit køb

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du kan som forbruger fortryde dit køb indenfor 14 dage.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Det gør du ved at sende dit produkt tilbage til os, gerne sammen med en formular, som du finder her.

Forsendelsen skal du selv betale for og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan vælge at benytte vores prisbillige fragtløsning eller selv finde en transportør. Benytter du vores løsning får du tilsendt forumular og fragtlabel - så skal du bare aflevere pakken i nærmeste GLS pakkeshop. Nemmere bliver det ikke.

Nem fortrydelse via GLS Pakkeshop - fragtlabel og formular tilsendes: https://retur.pakkelabels.dk/cilo 

Det med småt

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor De eller en af Dem angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse eller får den sidste vare i fysisk besiddelse hvis der er flere varer på samme ordrer der leveres enkeltvis.
For at udøve fortrydelsesretten skal De meddele os Deres beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). De kan benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Ønsker de en billig løsning til at sende varen retur, så følg instruktionerne på dette link: https://retur.pakkelabels.dk/Cilo
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis De sender Deres meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Bemærk, at in-ear hovedtelefoner ikke må have været brugte, da de af hygiejnemæssige hensyn ikke vil kunne gensælges og derved vil værdien af produktet været forringet. 

Hvis De udøver Deres fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra Dem, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Deres eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om Deres beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges De ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller De har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
De skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor De har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis De returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
De skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne forventes højst at beløbe sig til ca. 59 DKK for pakker op til 20 kg, hvis de benytter vores fragtreturløsning: https://retur.pakkelabels.dk/CILO

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer leveret på palle. 
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 700 kr

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varen sendes til:

CILO A/S

Birk Centerpark 40

7400 Herning. 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Erhvervskøb er ikke omfattet af fortrydelsesretten. 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

CILO yder 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for vareløb, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles indenfor rimelig tid.

Hvad skal du gøre ved defekt?

Hvis din vare er defekt skal du rette henvendelse til os via kontakt formularen eller per email. Inkluder gerne en beskrivelse af defekten samt dit ordre/fakturanummer. Vi vil herefter sørge for, at du får fejlen udbedret. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Alt efter produkt, leverandør og fejltype kan der være forskellige ting, som løser problemet. Vi vil altid bestræbe os på at lave de bedst mulige aftaler med vores leverandører, så du hurtigst som muligt får udbedret defekten. 

Mængderabat

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. fragtomkostninger.  

Varen sendes til (medmindre andet aftales): 

CILO A/S

Birk Centerpark 40

7400 Herning. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende uden forhåndsaftale. 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.