Fortrudt? Ikke noget problem. Bare log ind på din konto eller klik, så bliver du guidet igennem processen:
Du kan som forbruger fortryde dit køb indenfor 14 dage.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Det gør du ved at sende dit produkt tilbage til os, gerne sammen med en formular, som du finder her: cilo.dk/returnering-og-fortrydelse
Forsendelsen skal du selv betale for og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan vælge at benytte vores prisbillige fragtløsning eller selv finde en transportør. Benytter du vores løsning får du tilsendt forumular og fragtlabel - så skal du bare aflevere pakken i nærmeste GLS pakkeshop. Nemmere bliver det ikke.
Nem fortrydelse via GLS Pakkeshop - fragtlabel og formular tilsendes: https://retur.pakkelabels.dk/cilo
Produktet skal returneres med omdeling af et transportselskab, som leverer indenfor almindelige åbningstid.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor De eller en af Dem angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse eller får den sidste vare i fysisk besiddelse hvis der er flere varer på samme ordrer der leveres enkeltvis.
For at udøve fortrydelsesretten skal De meddele os Deres beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail (support (a) cilo.dk). De kan benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Ønsker de en billig løsning til at sende varen retur, så følg instruktionerne på dette link: https://retur.pakkelabels.dk/Cilo
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis De sender Deres meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Bemærk, at ved visse produkter såsom in-ear hovedtelefoner kan ibrugtagning af hygiejnemæssige årsager medføre at varen er kraftigt forringet.
Hvis De udøver Deres fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra Dem, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Deres eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om Deres beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges De ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller De har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
De skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor De har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis De returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
De skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne forventes højst at beløbe sig til ca. 59 DKK for pakker op til 20 kg, hvis de benytter vores fragtreturløsning: https://retur.pakkelabels.dk/CILO
Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer leveret på palle.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1500 kr
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Varen sendes til:
CILO A/S
Birk Centerpark 40
7400 Herning.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen af transportselskaber, som leverer indenfor normal åbningstid. DAO privatlevering, som typisk leverer om natten kan således ikke benyttes, da DAO ikke leverer til erhvervsadresser.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Mængderabat
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Erhvervskøb er ikke omfattet af fortrydelsesretten.