0vare (r)

Din indkøbskurv er tom.

Product was successfully added to your shopping cart.

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
CILO A/S
CVR: 31890454
Birk Centerpark 40
7400 Herning

Betaling

På CILOs hjemmeside kan der betales med:

Dankort, eDankort, Visa/Dankort, Mastercard, Visa, Paypal samt mobilepay. 

Der kan være et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst inden betaling. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse og selvfølgelig hvilket land du gerne vil have den sendt til. Du kan altid se prisen for fragt ved at ligge et produkt i indkøbskurven hvorefter systemet vil angive fragten for varen. Ønsker du ikke varen sletter du den bare igen fra kurven.

I Danmark er den vejlende pris for alle pakkeforsendelser på 45 kr, mens levering på palle koster 350 kr.

Levering sker typisk med GLS, PostDanmark eller en fragtmand ved paller. Leveringstiden varierer fra land til land. I Danmark er den 1 - 2 dage for lagervarer, mens varer på lager hos leverandøren er afhængig af leverandørens evne til at levere. Typisk vil leveringstiden for varer, som er på lager hos leverandøren være 2 - 3 uger. 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du kan fortryde dit køb indenfor 14 dage.

Det gør du ved at sende dit produkt tilbage til os sammen med en formular, som du finder her: cilo.dk/productreturn/index/form/ 

Forsendelsen skal du selv betale for. Du kan vælge at benytte vores prisbillige fragtløsning eller selv finde en transportør. Benytter du vores løsning får du tilsendt forumular og fragtlabel - så skal du bare aflevere pakken i nærmeste GLS pakkeshop. Nemmere bliver det ikke.

Nem fortrydelse via GLS Pakkeshop - fragtlabel og formular tilsendes: https://retur.pakkelabels.dk/cilo 

Det med småt

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor De eller en af Dem angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse eller får den sidste vare i fysisk besiddelse hvis der er flere varer på samme ordrer der leveres enkeltvis.
For at udøve fortrydelsesretten skal De meddele os Deres beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). De kan benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Ønsker de en billig løsning til at sende varen retur, så følg instruktionerne på dette link: https://retur.pakkelabels.dk/Cilo
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis De sender Deres meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse

Hvis De udøver Deres fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra Dem, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Deres eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om Deres beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges De ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller De har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
De skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor De har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis De returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
De skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne forventes højst at beløbe sig til ca. 59 DKK for pakker op til 20 kg, hvis de benytter vores fragtreturløsning: https://retur.pakkelabels.dk/CILO

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

CILO yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles indenfor rimelig tid.

Hvad skal du gøre ved defekt?

Hvis din vare er defekt skal du rette henvendelse til os via kontakt formularen eller per email. Inkluder gerne en beskrivelse af defekten samt dit ordre/fakturanummer. Vi vil herefter sørge for, at du får fejlen udbedret. Alt efter produkt, leverandør og fejltype kan der være forskellige ting, som løser problemet. Vi vil altid bestræbe os på at lave de bedst mulige aftaler med vores leverandører, så du hurtigst som muligt får udbedret defekten. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende uden forhåndsaftale. 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik/GDPR)

For at du kan indgå aftale med os har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig herunder videregivelse til eksternt lagerhotel samt fragtfirma. Disse er alle geografisk i EU og derved omfattet af GDPR reguleringen (flere detaljer på vores GDPR side). CILO A/S har indgået databehandleraftaler med alle direkte partnere.

Personoplysningerne registreres hos CILO A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne kan slettes. Dette er et krav i den danske regnskabslovgivning.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi sletter automatisk din brugerprofil, hvis denne ikke er aktiv i 3 år. Ordrer og fakturaer anonymiseres automatisk, når de er over 5 år gamle. Dette sker i en halvårlig cyklus.

Vi opbevarer kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til CILO A/S videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos CILO A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til CILO A/S på email kontakt(a)cilo.dk. Vores adresse fremgår øverst på siden under generelle oplysninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt(a)cilo.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.
Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.