Generelle oplysninger
CILO A/S
CVR: 31890454
Birk Centerpark 40
7400 Herning
kontakt (a) cilo.dk
Tel. +45 53 80 10 44
På CILOs hjemmeside kan der betales med:
Dankort, eDankort, Visa/Dankort, Mastercard, Visa, Paypal samt mobilepay.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den samme dato i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Hos Cilo kan du, udover Dankort, anvende en række internationale kreditkort: Mastercard, Visa, JCB, Diners og American Express. Reservationer på internationale kreditkort udløber automatisk efter 28 dage, hvis de ikke er blevet annulleret eller brugt. Enkelte kort kan have andre udløbsdatoer, som oplyses af kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
De penge som er reserveret er udelukkende i bankens varetægt og cilo.dk har ingen råderet eller adgang til dem.
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse og selvfølgelig hvilket land du gerne vil have den sendt til. Du kan altid se prisen for fragt ved at ligge et produkt i indkøbskurven hvorefter systemet vil angive fragten for varen. Ønsker du ikke varen sletter du den bare igen fra kurven.
I Danmark er den vejlende pris for alle pakkeforsendelser på 45 kr, mens levering på palle koster 350 kr.
Levering sker typisk med GLS, PostDanmark eller en fragtmand ved paller. Leveringstiden varierer fra land til land. I Danmark er den 1 - 2 dage for lagervarer, mens varer på lager hos leverandøren er afhængig af leverandørens evne til at levere. Typisk vil leveringstiden for varer, som er på lager hos leverandøren være 2 - 3 uger.
Pallelevering sker kun til bro-faste øer eller efter aftale. Bemærk, at GLS og PostNord ved overfyldte pakkeshop/pakkebokse vil flytte leveringen til nærmeste pakkeshop med plads.
Du kan som forbruger fortryde dit køb indenfor 14 dage.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Det gør du ved at sende dit produkt tilbage til os, gerne sammen med en formular, som du finder her: cilo.dk/returnering-og-fortrydelse
Forsendelsen skal du selv betale for og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan vælge at benytte vores prisbillige fragtløsning eller selv finde en transportør. Benytter du vores løsning får du tilsendt forumular og fragtlabel - så skal du bare aflevere pakken i nærmeste GLS pakkeshop. Nemmere bliver det ikke.
Nem fortrydelse via GLS Pakkeshop - fragtlabel og formular tilsendes: https://retur.pakkelabels.dk/cilo
Produktet skal returneres med omdeling af et transportselskab, som leverer indenfor almindelige åbningstid.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor De eller en af Dem angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse eller får den sidste vare i fysisk besiddelse hvis der er flere varer på samme ordrer der leveres enkeltvis.
For at udøve fortrydelsesretten skal De meddele os Deres beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail (support (a) cilo.dk). De kan benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Ønsker de en billig løsning til at sende varen retur, så følg instruktionerne på dette link: https://retur.pakkelabels.dk/Cilo
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis De sender Deres meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Bemærk, at ved visse produkter såsom in-ear hovedtelefoner kan ibrugtagning af hygiejnemæssige årsager medføre at varen er kraftigt forringet.
Hvis De udøver Deres fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra Dem, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Deres eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om Deres beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges De ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller De har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
De skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor De har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis De returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
De skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne forventes højst at beløbe sig til ca. 59 DKK for pakker op til 20 kg, hvis de benytter vores fragtreturløsning: https://retur.pakkelabels.dk/CILO
Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer leveret på palle.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1500 kr
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Varen sendes til:
CILO A/S
Birk Centerpark 40
7400 Herning.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen af transportselskaber, som leverer indenfor normal åbningstid. DAO privatlevering, som typisk leverer om natten kan således ikke benyttes, da DAO ikke leverer til erhvervsadresser.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Mængderabat
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Erhvervskøb er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
CILO yder 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for vareløb, når du handler hos os som forbruger,, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles indenfor rimelig tid.
Hvad skal du gøre ved defekt?
Hvis din vare er defekt skal du rette henvendelse til os via kontakt formularen eller per email. Inkluder gerne en beskrivelse af defekten samt dit ordre/fakturanummer. Vi vil herefter sørge for, at du får fejlen udbedret. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Alt efter produkt, leverandør og fejltype kan der være forskellige ting, som løser problemet. Vi vil altid bestræbe os på at lave de bedst mulige aftaler med vores leverandører, så du hurtigst som muligt får udbedret defekten.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. fragtomkostninger.
Varen sendes til (medmindre andet aftales):
CILO A/S
Birk Centerpark 40
7400 Herning.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende uden forhåndsaftale.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
For at du kan indgå aftale med os har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger og videregivelsen med det formål, at kunne levere varen til dig herunder videregivelse til eksternt lagerhotel samt fragtfirma. Disse er alle geografisk i EU og derved omfattet af GDPR reguleringen, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse (flere detaljer på vores GDPR side). CILO A/S har indgået databehandleraftaler med alle direkte partnere.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Den dataansvarlige på cilo.dk er CILO A/S.
Personoplysningerne registreres hos CILO A/S og opbevares i 10 år, hvorefter oplysningerne kan slettes. Dette er et krav i den danske regnskabslovgivning og EU One-Stop-Moms ordning.
Vi sletter automatisk din brugerprofil, hvis denne ikke er aktiv i 3 år. Ordrer og fakturaer anonymiseres automatisk, når de er over 10 år gamle. Dette sker i en årlig cyklus.
Vi opbevarer kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til CILO A/S sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos CILO A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til CILO A/S på email kontakt(a)cilo.dk. Vores adresse fremgår øverst på siden under generelle oplysninger.
Pricerunner Købsgaranti
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner. Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig personligt. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver. Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger. På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er omfattet af garantien, samt de gældende vilkår. Kun en del af butikkerne på PriceRunner er omfattet af Købsgarantien. Vi er en af disse butikker. På deres tjeneste er butikker, der er omfattet af garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet ved deres navn. Målet med Købsgarantien er, at forbrugere, der handler på nettet, skal kunne føle sig mere trygge.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support @ cilo.dk eller skrive via kontaktformularen på cilo.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende).
Du finder den også via dette link, som guider dig gennem processen: https://www.cilo.dk/productreturn/index/form/
Til:
Cilo.dk / Cilo A/S
Birk Centerpark 40
7400 Herning
E-mail: kontakt(a)cilo.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.03.2024